vinnarbloggen.webblogg.se

Fotlyft med vikt.

Publicerad 2014-02-26 22:55:00 i Allmänt,

Igår testade jag med att köra 0.5 kilos vikt på foten som jag har haft och har mest problem med.
Denna övning (se bild) går ut på att få hjärnan och muskeln att "kopplas samman", så att jag kan ta upp och ned foten utan att det ska se ut som ett kugghjul. Jag har precis fått igång samarbetet utan vikt, så det var kul att testa med lite tyngd också, trots att det gjorde ont i början. Jag fick inga exakta direktiv av min sjukgymnast vilket han fick ångra efteråt, då jag säkert gjorde 200 stycken fotlyft när jag skulle köra 3x15-20st. Kan säga att jag inte kunde stödja på foten efteråt + att min fot var tvungen att bli dragen rätt ett antal gånger.

Idag har det i alla fall känts bra även om jag är jävligt öm, vilket jag i och för sig alltid är efter rehaben.
Fötterna vill inte reagera allt för positivt på träningen, men jag kör så långsamt och riktigt jag kan. Mer kan jag inte göra.

Imon bitti är jag tillbaka i denna sal igen och jag är taggad till tusen. 

Godnatt people.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela