vinnarbloggen.webblogg.se

Negativ reaktion.

Publicerad 2014-02-20 20:29:00 i Allmänt,


Det går upp och ner med fötterna, men jag kör på bra på rehaben och det är skönt.

I måndags körde jag 6km cykling på maxfart, 100x2 fotlyft/få kontroll mellan hjärna och muskel, 2x5x5sek statiskt (in och utsida), 2x3x15 fot upp och ner, 2x15 tåhävningar, 2x2x10sek balans, 2x3x20 sittande tåhävningar, rygg- och axelträning med gummiband. Det är ungefär såhär mitt ena träningsprogram ser ut just nu. Jag har två stycken, och i tisdags drog jag igenom båda minus cyklingen. Idag körde jag endast fotlyft och fot upp och ner-övningen, men i morgon är jag tillbaka igen och då blir det fullt ös. 

Är svullen och fötterna vill inte reagera som jag vill efter träningen, men det är bara att försöka ta det lugnt och hitta det bästa för mig. Detta kommer ta lång tid, säkert ett år minst, men det är det värt.
Hellre tar jag det långsamt och riktigt än att stressa mig igenom allt och åka tillbaka till skiten igen sedan på grund av att jag inte var tillräckligt redo.
Så det är bara att bita ihop och göra sitt bästa. Belöningen kommer ju komma förr eller senare! 

Idag var jag hos läkaren för en annan sak än fötterna. Fick även magnetröntgensvar, mitt knä är så gott som läkt efter skadan som skedde för ett år sedan. Rehaben och vilan har gett resultat! 
En operation av mitt bakhuvud som har en inflammerad knöl har även bokats in. Har dessutom fått svar på varför jag ständigt har så fruktansvärt ont i huvudet och är så stel. Jag måste gå på akupunktur för mina muskler i nacken/ryggen efter att ha fått ta emot spänningar av privat orsak i flera år samt att ha gått så mycket med kryckor. Givet läkarbesök i alla fall. Nu har jag fått svar på allt jag undrat över och snart kommer jag förmodligen må bättre fysiskt!

I morgon ska jag som sagt till rehaben, men jag ska även hinna med att boka Håkan Hellström-biljetter, ett besök i tatueringsstudion (dock inte min tur, än), se herrarnas OS-semifinal i hockeyn mellan Sverige och Finland, gå på arbetsintervju och hänga med en fin vän. Händelserik dag helt enkelt, men det ska bli kul. 

Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela